måndag 26 mars 2012

Vår piffad


I går blev vi bjudna på våfflor hos min svägerska Leena och hennes man Jocke! Jag åt hjortronsylt och grädde till mina, väldigt smarrigt! När vi kom hem blev jag vårpiffad av min dotter Rebecka! Det blev ny färg i håret och noppade ögonbryn! Aj aj inte skönt men vill man vara fin får man lida pin, heter det ju! :) I dag har jag varit ledig för vi har ju stängt på Måndagarna på jobbet. Så jag har gjort lite nytta här hemma tvättat och skrivit tre veckors matplanering mm. Jag brukar göra det för då slipper man fundera så mycket under veckorna och springa å småhandla hela tiden. Är man absolut inte sugen på en rätt, kan man ju bara byta dag. Men för det mesta blir det faktiskt att vi håller oss till rätterna jag planerat! :) Jag han även med en skön vårpromenad i dag, så skönt! I dag står det kycklingsallad på listan så då är det väl bara att sätta fart med det, innan de övriga i familjen kommer hem. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar