måndag 9 december 2013

Gammalt och nytt

Här kommer lite retro-nytt m.m! Skålen, den lilla vasen, kattburken med karameller och kaffekopparna som är 6st har jag köpt på mormors marängs skafferi. Glasvasen har jag fått av mamma, dem är 60-70 tal och kommer från Åseda glasbruk! Den orange glas-skålen köpte min dotter till mig  i Sundsvall på Indiska nu i helgen. Om man köpte tre stycken i tre storlekar fick man dom för 149:-. Så  Rebecka min dotter tog de andra två, en rosa och en grå. Jag köpte min nya favorit tidning som kom ut den 3é December. I detta numer var danska ira burkarna med som jag verkligen gillar! Har tyvärr bara två, en med mönsterblommorna och en i mönstret geometriskt av Anita Wangel. Priserna varierar  mellan 150-300kr beroende på skick enligt tidningen. Så jag gjorde visst ett superklipp som köpte min geometriskt mönstrade burk för 15:- på en loppis nere på köpingen för ett antal år sedan. Den blommönstrade minns jag inte vart jag köpte men säkert på mitt gamla jobb Solhusets loppis för en ringa summa! :) I dag och i morgon är jag ledig ska försöka orka sy om ett par gardiner jag köpte på Dollar nu i veckan till vardagsrummet.Sedan blir det nog bara det vanliga vardags sysslorna som kommit efter! Ha en bra vecka alla vänner så hörs vi kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar