onsdag 29 september 2010

Wraps.



I hälgen var vi till Sundsval på Birsta och månads handlade. Ska se om det lönar sig. Då köpte jag blanb annat en ny kokbok. I går prövade jag ett av recepten.

Lax-& dillwraps.
4 st tortillor
färska laxfileer 4st
4 ägg
3 msk gräddfil
3 msk majonnäs
ca 2 msk småkapris hackas
skal av en sitron och lite saft
hackad färsk dill
salt och peppar efter smak.

Ungsstek laxen med salt och peppar (jag tog även lite färsk dill och sitronsaft på, för lite mer smak) Ta ut och låt den svalia.
Koka äggen 9 min. Svalna av i kallvatten och slala, grovhacka dem.
Blanda sedan alla ingredienserna i en skål. Majonnäs, gräddfil, kapris, sitronskal, dill och laxen. smaka av med salt och peppar.
Stek tortillorna i lite olja på hög värme så de får lite färg och blir varma.
Lägg laxfyllningen mitt på brödet och rullaihop och servera.
Smaklig måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar