fredag 9 november 2012

Loppis nytt





Här kommer lite loppis nytt mm! Korgarna, blomkrukan, burken och det lilla glasfatet är från mitt gamla jobb Solhusets loppis. Den lilla burken med lock köpte jag för att jag har en sådan sedan tidigare, fast större. Som även den är ett loppis fynd då förstås! :) Den stora korgen kanske blir en present, med då fylld med godsaker så klart och inslagen i cellofan. Men jag har inte riktigt bestämt mig än. Annars blir den en fin fruktkorg här hemma! De vackra tavlorna är en gåva från min snälla svägerska Bettan! Dom ska hänga i min nyrenoverade hall när den blir klar någon gång fram över! I dag har jag varit ledig och pysslat med det som tillhör ett hushåll, men i lugn takt. Vår sån kommer hem till oss över helgen så vi blir hela familjen, mysigt! Synd nog så jobbar jag, men jag får vara med familjen och mysa på kvällarna i alla fall! :) Ha en trevlig helg alla vänner kram!

4 kommentarer:

  1. Du är en riktig pysselmoster du. :-)
    Fattar inte att du orkar pyssla både hemma och på jobbet.
    Hoppas du får en fin helg då trots att du jobbar. Det är ju tur att det finns mornar och kvällar så du hinner mysa lite då.
    Vi får hit mina (våra blir det ju då de ser Christer som sin pappa) båda döttrar på söndag. Sonen kanske kommer han med då han jobbat färdigt vid 15-tiden på söndag. Och eventuellt kommer även mor och far hit och firar farsdag med oss. Då blir vi "hela gänget". Vi är inte fler på julafton heller eftersom vi inte har så mycket större släkt. För att få hem båda mina bröder lyckas vi inte med så ofta.
    Ha det gött!
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Du har en otrolig mysig blogg och spännande att följa och läsa. Bilderna är otroligt vackra. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag läste ditt inlägg om gipsmaskerna från 2010 (http://kinasgottoblandat.blogspot.se/2010/04/gipsmasker.html) och undrar om du vet någon återförsäljare som fortfarande säljer gjutformar för gipsmasker? Jag vill verkligen gjuta och måla själv men hittar absolut INGENTING! Inte ens Panduro verkar sälja sådant längre.

    Om du vet någonting om var jag kan köpa detta så vore jag MYCKET tacksam för svar! :)

    MVH
    Elfrida (http://elfridiskt.blogspot.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Elfrida Jag har ingen aning om var man kan få tag på dessa gjutformar nu för tiden. Jag beställde ju mina från Panduro som du såg av mitt inlägg. Men det var ju evigheter sedan nu. Du kanske kan söka här på nätet efter återförsäljare av gipsformar. Det är kanske inte lika populärt med gips skulpturer av olika slag nu för tiden. Men jag önskar dig lycka till med sökningen i alla fall!

      Radera