måndag 22 juni 2015

Gott och blandat från Bricka









Här kommer mina loppisfynd från Bjuråker och Bricka! Glas-ägget och kaffekopparna i porslin kommer från antikloppisen men det övriga från Bricka. Jag hade sex koppar och fem fat sedan tidigare i serien och nu hittade jag fem koppar och sex fat, i bland har man verkligen tur! :) Ägget kostade 120:- och kopparna fick jag för en hundralapp! Zebran kommer från Party lite och ordinarie pris är 629:- jag köpte den för 85:-. Glasfisken kostade 30:- ljusstakarna 40:-st fiskmåsen 10:- blommorna 25:- burkarna 20:-st och tekopparna retro 200:- för alla sex med bricka så allt slutade på 720:- Ett bra pris om man tänker på vad zebran egentligen har kostat! :) I fredags var vi hem till Ovanåker och stugan en sväng. Där fick vi först smörgåstårta. Sedan hade min svägerska rultårtebakelser med sig till stugan. Hemma hos mamma igen blev det plockmat och jordgubbstårta med kaffe till efterrätt. Jag tror man gick upp några kilo men gott var det! :) På lördagen blev det en sväng på Järvsö marknad på Stenegård och kvällen avslutades med grillning och jordgubbsbakelse i mina svärföräldrars sommarstuga. Så denna helg kan man verkligen inte klaga på! Men lite extra promenader vore nog på sin plats efter allt gott och innan bikinin ska på! :) Nu går jag på semester i fyra veckor då, så ha en fin sommar alla vänner och stor KRAM så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar