måndag 4 april 2016

Retro och vintage











Loppis nytt i olika prisklasser mest fynd! Det mesta kommer från loppisen i Tallåsen jag var på för ett tag sedan. Fatet, vasen, fågeln och ljusstakarna i trä är fynd där ifrån. Faten och vasen köpte jag för 80 :- fågeln, kudden, vasen i glas och ljusstakarna fick jag för en tjuga styck, stakarna som ett par. Lila skålen med lock gav jag 30:- för och vasen i koppar fick jag för en tia. Så allt gick på 200:- det tycker jag är fynd. Glasfisken och ljuslyktan kommer från Villa nygammalt dom kostade mig 80 :-. Ljusstaken kommer från Butik unik den kostade mig en tia även skålen med grön glasyr. Pingvinen kommer även den därifrån men är ett lite äldre inköp för 100:-. Glas valen vet jag inte riktigt vad jag gav för! Den svarta vasen med vita ränder kommer från Vintage butiken och är det lite dyrare inköpet den kostade 195:-. Jag gillar verkligen detaljer det är dom som sätter stilen. Retro är nostalgi och de gör mig glad. Mönstren, färgerna och lekfullheten är spännande och jag gillar att kombinera sakerna i små grupper! Som ni antagligen även har sett här tidigare och fler stilleben, som det så vackert heter dyker nog upp framöver! Jag är ledig i dag så jag har varit till frissan i dag och fyllt i utväxten och klippt topparna så skönt! Men nu måste jag göra lite nytta här hemma med. Så ha det bra tills vi ses här igen och kramiz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar