torsdag 3 juni 2010

Sommarklänning.


Det här är en av det 13 klänningar jag sydde under de tre åren jag gick Mode och kläder som vuxenstuderande för ca9 år sedan. Sedan dess har jag bara sytt en brudklänning till min svägerska Bettan. Jag sydde fem klänningar till mig själv, tre till min (dåvarande) 6-åriga dotter, Tre till min mamma, en beställd balklänning och en beställd medeltidsklänning. Det gick lättare att sy när man gick i skolan och kunde fråga om man gjorde rätt. Jag har lite dåligt självförtroende och det är ju inte så kul att klippa fel i ett tyg som kostar 1000 lappar. Till en bal eller brudklänning tex. Man jag är superglad att jag fick chansen att gå den linjen, det var väldigt kul. Men man blev ju lite mamma förstås, till de yngre filckorna. Nu har även min (nu)15 åriga dotter sökt dit. Jag hoppas verkligen att hon kommer in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar