måndag 16 april 2012

Lite vintage







Här kommer lite av mitt vintage! Det mesta kommer i från mitt gamla jobb, Solhusets secondhand. Men två av skorna och den bruna klänningen kommer från min mamma. Jag har bara använt två av klänningarna än så länge. Den vita med cerise och svart mönster samt den svarta med rutmönster. Den vita hade jag på ett bröllop i Eskilstuna och den rutiga hade jag på en sextiotals- afton här i byn. Men det blir nog tillfällen när jag kommer att få användning för de övriga med. Den bruna klänningen är lite väl kort! så jag får väl ha en kjol under eller nått. De är lite svårt med vintage plagg, när det kommer till storlekarna. Kvinnorna hade ju getingmidjor förr och så är ju inte oftast fallet i dag, i alla fall inte när det kommer till mig. Vi fick in en massa gamla vackra klänningar på vår secondhand och hade jag bara kommit i dom hade jag nog ägt många fler! :) Jag äger en svart nätt vintage kofta och ett brett vitt bälte med, som jag använde till klänningarna för lite extra piff! Kanske ni får se mig med klänningarna på någon gång, man vet aldrig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar