söndag 23 mars 2014

Gult är fint

Gult är fult sägs det ju! Men det är ju solens färg och jag gillar den! I tisdags var jag ledig och då besökte jag Mormors antik här i Ljusdal. Där hittade jag dessa vackra prylar i retro stil. Kannan (vasen) kostade 150 kr lika så kryddkaren. Den lilla glasfågeln gav jag 30 kr för. Inte det billigaste köp jag gjort men jag är ändå nöjd. För prylarna kommer att passa bra till många av mina tidigare inköp, som går i gula nyanser! I helgen har vi varit en sväng till Edsbyn och hjälpt mamma med en del, jobbigt men det måste göras. Det är så gott med mammas hemlagade mat och kakor, hon är en riktig matmor! Kött i sås, potatis hemgjord vinbärs- gele,  kokta grönsaker och vanilj bullar samt havre kakor till kaffet blev det den här gången. Man är verkligen bortskämd minsann! :) I morgon har jag ju ledig måndag som vanligt, få se vad dagen kommer att bjuda på. Hoppas ni andra haft en bra helg och kram så länge i från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar