torsdag 31 januari 2013

Så kan det gå




På måndagar är jag ju ledig så i måndags passade jag på att dammtorka lite! På spegeln på toan uppe hade jag blandannat en handmålad porslinspotta. Vad händer när man råkar slå en sådan i tvättstället! Då blir det det ingen potta mer då blir det en potta i bitar! :(. Men den som söker han finner. Jag har sparat lite loppis fynd som jag skulle plocka fram till vår nyreoverade toa på nedre våningen. Med det tycks dröja så nu fick en del av prylarna komma fram och se dagens ljus! :). Bastkorgen med lock, flaskan och burken i glas samt porslinsskon som förövrigt är mitt senaste loppis fynd från mitt gamla jobb Solhusets loppis. Den som spar den har är väl lite mej i ett nötskal, på gott och ont kanske. Men alltid kul med lite små förändringar, när plånboken inte räcker till större! :) I morgon sista arbetsrycket då, sedan ledig tre dagar ska bli så skönt! Kram på er alla i morgon är det för fredagsmys! :)

2 kommentarer:

  1. Du får börja med tupperwareprylar ovanför tvättstället. De går inte sönder då de ramlar ner. ;-)
    Vad gulligt porslinsskon är! Och vad du är duktig på att pynta och göra fint!
    Ha en riktigt skön ledighet! Den är du värd!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur du har prylar som ligger nu! ;) Alltid bra att ha i sina gömmor :)

    Kram Bettan

    SvaraRadera