torsdag 13 juni 2013

Sommar piffat kök









Innan studenten passade jag på att sommar piffa mitt kök, så här blev resultatet! Så himla kul att ändra lite efter årstiden och få ställa fram lite ny inköpta prylar. Burken med flickan på, det lilla vita hjärtat och snoddaskakan i glaskupan är de senaste jag köpt. Burken köpte jag på Kardemumma för en tid sedan snoddaskakan köpte jag på hantverkspaviljongen i Kilafors och det lilla vita hjärtat har jag köpt på jobbet! Men det mesta är ju loppis fynd så klart från olika platser. Den gamla kakburken i porslin och trä är en favorit och den kommer från mitt gamla jobb Solhusets loppis! Man kan göra så vackert och personligt med loppisfynd och oftast kan man ju få prylarna för en hyfsad peng! Jag skulle gärna vilja ha nya köksmöbler allt detta är begagnat från släkten och har en del år på nacken. Eller skulle jag vilja fixa till dom med vitfärg och nytt tyg. Men Rom byggdes ju inte på en dag det heller! :) Så man får väl se vad plånboken tillåter längre fram! Nu blir det lite inspirationsläsning i helgens nya bilagor från Expressen och Aftonbladet. Köpte faktiskt båda denna helg. Älskar att se andras hem och få nya idéer till mitt eget, så ha en skön kväll från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar