söndag 2 juni 2013

Bal i Järvsöbaden





I går var vår dotter Rebecka på bal i Järvsöbaden! Klänningen har hon själv sytt. Detaljerna syns inte så väl här på bilden, så synd! För det är strassband broderat både på underklänningen i flätskärpet och på axeln! Alla var så vackra i sina kreationer både flickor och pojkar. Jag själv fick inte gå på någon bal för jag gick bara två årig gymnasieutbildning och det räknades inte riktigt. Vi fick inte ha svart band i student mössan heller men vi hade kul ändå på vår student! På bilden med de tre tjejerna är Rebecka klasskompisarna Madde och sysslingen Stina! Jag gick mode och kläder, som min dotter gått nu, som vuxen studerande och då sydde jag en balklänning på beställning. Men jag är glad att även hon valde att gå den linjen så slapp jag sy hennes! Jag fixade att sy en när jag gick linjen men det är en evigheter sedan nu käns det som! På onsdag tar ju även Rebecka studenten och ska ut i den vida vuxen världen med allt vad den har att bjuda på! Bilder på det dyker nog upp här med ska ni se! Ha en fortsatt skön kväll vart ni än befinner er kram!

1 kommentar:

  1. Snygga tjejer och tuffa klänningar!
    Jag skulle då aldrig få för mig att ens lägga upp en balklänning. :-) Det brukar vara mycket tyg och halt tyg dessutom. Nä, jag får väl vara glad för att jag kan lägga upp byxor och sy gardiner och kuddar.
    Kram på dig!

    SvaraRadera