torsdag 30 maj 2013

En salig blandning







Här kommer lite loppis fynd från Fyndhallen nere på köpingen. Jag har fyndat loppis lite här och var på sistone, i en salig blandning! :) Den gamla Termos- kannan och burken gillade jag mycket, dom var både mysiga och vackra på samma gång. Fågelungen tittade på mig med sina små runda ögon och sa "ta mig härifrån". Humlan med blomkorgen hade tappat ett känselspröt, så den fick jag gratis. Men med två svarta knappnålar blev den hel igen! Den svarta dekorations kulan tyckte jag bara var snygg helt enkelt! :) Jag har väldigt svårt att gå in på en loppis och komma ut helt tomhänt. Dom gångerna kan nog räknas på en hand tror jag! Så ni förstår att det kom hem en hel massa loppis fynd under dom sju år jag själv jobbade på en. Till min mans bedrövelse. Hans förslag var -en sak hem och två saker tillbaka. Men den teorin funkade liksom inte för mig. Jag gillade alla dom saker jag köpt hem, annars hade jag ju inte slagit till på dom från början eller hur! :) Jag kanske skulle behöva rensa en aning. men dom kan ju vara bra att ha. Flyttar vi någon gång så kanske men bara kanske det händer! Tänk på miljön handla loppis och secondhand, det gör jag! :)

1 kommentar:

  1. Det är inte ofta jag kommer ut med nåt i näven när jag går på loppis faktiskt. Men mitt senaste fynd var jag väldigt glad över. En grå mugg, gjord i början av 70-talet. Jag hade 6 såna muggar från början. Fick dem då jag fyllde 13 om jag inte minns fel. De har följt mig genom åren men 2008 sen gick den femte muggen sönder så jag har haft bara en kvar. Den har varit helig. :-) Den är min chokladmugg. Nu hittade C en likadan på Fyndhallen i Ljusdal så nu har han också fått en grå chokladmugg igen. :-)

    SvaraRadera