torsdag 2 maj 2013

Vår i Byn



I helgen var jag hem till Edsbyn (Byn) och hälsade på! Min Pappa är ju inte så kry så jag ville träffa honom. Där blommade redan lökarna i rabatten hos brorsan och Bettan! Här hemma har snön nyligen helt försvunnit. Så Tony krattade och snyggade till på gården i helgen när jag var borta! Så nu får gärna även mina lökar snart blomma. På jobbet har vi börja gjort sommar nu med vackra pasteller och andra härliga färger! Mycket nytt har kommit upp i butiken skålar, lyktor och ljusstakar i olika material. Så kul att dekorera om, få använda sin kreativitet och se allt växa fram steg för steg. Det är en ren fröjd för både ögat och själ! :) Så nu vill man även ha sommar ute. I morgon är det fredag igen då och sista arbetsdagen få se vad denna helg kommer att bjuda på. Förresten i helgen passade Bettan och jag på att ta en liten loppis tur till grannbyn Viksjöfors. En väldigt fin loppis för både koja och slott kan man säga, bilder på mina fynd kommer senare. Men nu blir det lite kvälls mys med te och nya Drömhem och trädgård som låg i lådan i dag. Så ha en skön kväll ni andra med, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar