fredag 5 juli 2013

Halva Hälsingland runt









I onsdags for vi till Edsbyn och hälsade på och sov där en natt. Min son och jag tog en sväng och hälsade på min svägerska Bettan på Panesgården där hon jobbar. Hon var i full färd med att plocka fram och dekorera om med allt nytt de fått hem till butiken. Jag köpte en jordgubbe och en lite söt fågelholk i trä! På torsdagen for vi vidare mot Bollnäs men stannade till i Alfta för att tanka. Där stod en kvinna i ett bås och sålde loppis prylar. Jag köpte en back med massa kaplastavar för endast 25:- och en yllefilt i alla rengbågens färger där. Sedan gick resan vidare till Bollnäs och Erikshjälpen. Där köpte jag tre lövfat till värmeljus för 60:-. Faten kommer ursprungligen från partylite och kostar nog det tredubbla där. Sedan blev det även en söt blommig! Järvsö blev vårt tredje stopp för dagen där svängde vi in på två loppisar Jag köpte läkerol askarna på Sedells nostalgi i bönhuset! Få se om det blir en till sväng till Järvsö denna vecka för jag skulle gärna vilja besöka Brostugan och Stenegården men brostugan har bara öppet på helgerna. Så det blir väl i helgen då i så fall! Men nu blir det Chokladpudding och grädde och en mysig filmkväll i det ruggiga vädret så hej på er så länge kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar