tisdag 2 juli 2013

Mysdag i Järvsö









I går blev det en liten mysdag till Järvsö! Vi kikade i några butiker och sedan blev det en fika på Jörvsö gårdsbageri.Go bulle med hallon, vitchoklad och kaffe. Så härligt att bara få ta det lugnt och njuta av den vackra utsikten! Vi passade även på att köpa ett fint bröd på surdeg och havssalt innan vi for hem. Den coola grodan köpte jag på blomsteraffären inne i Järvsö. Linnet med tillhörande halsband köpte jag på torget i Ljusdal innan vi for för 99:-. I dag har jag inte gjort många knop,bara njutit av solen och värmen i skuggan! :) Svägerskan Leena med familj var hit på en fika, glass och kaffe smakade bra i värmen. Men Tony har varit flitigare i dag. Han har satt upp stupränna på garaget och städa bilen så bra att "vi" jobbar i alla fall, jag brukar kalla honom så! :) Men nu blir det duschen sedan film och ett glas vitt innan kvälls gående, så ha det från mig så länge kram!

1 kommentar:

  1. Man behöver inte åka långt för att ha en mysig semesterdag. Det finns så mycket i den närmsta omgivningen som är outforskat. Är sen vädrets makter på ens sida så kan det bli hur härligt som helst.
    Bra att Tony jobbar för er båda. :-)
    Film och ett glas mjölk... det kallar jag mys. En sockerkaksskiva till det också eller varför inte jordgubbar? ;-) (vi brukar också skriva att vi ska ta ett glas vitt men vårt glas vitt är ju faktiskt mjölk. :-D)
    Vi var till Ljustorget idag och vi saknade dig. Det var "De tre musketörerna" som jobbade idag. Chefen fyller ju 60 år idag så hon och dottern var väl hemma och firade födelsedag.
    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram.

    SvaraRadera