tisdag 30 juli 2013

Ryggesbo loppis








I helgen var jag hem till Edsbyn en sväng och hälsade på. För min morbror Sven-Erik som annars bor i Trelleborg var där, så jag ville träffa honom innan han for tillbaka! Det var trevligt vi for bla och tog ett kvällsdopp i sjön Grängen, som jag ofta besökte på somrarna när jag bodde hemma i byn! Jag hjälpte även min bror att sy upp en kostym som var för lång i både armar och ben. Som tack fick jag en burk hallon han plockat m.m så gulligt! :) Jag han även med en loppistur till Ryggesbo loppis med min mamma Asta. De här är mina fynd, summan för allt blev 100 :-. Jag är ju svag för glas prydnader (figurer) som ni kanske har märkt och skokrukan kommer att passa bra till min mintgröna lilla fågelholk jag köpte tidigare! Burken till pasta, blir vacker på den lantliga hyllan i köket! :) Så som jag skrev i mitt senaste inlägg. Mer fynd kommer nog att hinnas med innan sommaren är slut och det hade jag ju helt rätt i! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar