tisdag 17 september 2013

Marknad

I lördags var vi till Lobonäs och Voxna på loppis marknad. De var 200 utställare och 14000 besökare har jag hört. Så kul men man blev rätt mör i kroppen efter denna dag och här är prylarna jag köpte! Den antika burken från Gevalia har jag länge velat ha, men dom är ofta väldigt dyra. Jag fick köpa denna för 200 :- Jag såg en röd likadan för 300:- som inte alls var i samma bra skick! Så det var nog ett bra köp! :) Glasäpplet är rätt stort men syns inte så bra på bilden, det fick jag för en tia likadant burken med texten Glädje och bil-glasflaskan! Den lilla resväskan eller vad jag ska kalla den köpte jag för 50 :-. och allt detta köpte jag i Lobonäs! Hundsparbössan är av en nyare produktion med plast underdel, de äldre har en metallplatta, de är från 1961 och formgavs är Stig Lindberg! Jag fick köpa denna för 140 :- och den finns även i blå! Den orange fågeln från Deco handmålad fick jag för 30:- glasvasen för 25:- Såg en likadan som jag missade på en loppis nere på köpingen för 40:-. så detta pris var ju ännu bättre! :). Dessa prylar är från Voxna. Mycket av prylarna går i retro stil och det gillar ju jag. Så jag är så nöjd så med alla mina fina fynd! :) Längtar redan till nästa års loppmarknad hoppas verkligen att jag får tillfälle att gå på den! :) Kram från mig och ha en bra arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar