måndag 7 oktober 2013

Retro och lantligromans

Nu har det blivit höst även i mitt kök! Retro och lantlig romans-tema blidde de. Några av mina sommar loppisfynd fick nu komma fram, även en hel del nyheter från jobbet! Löven på bordet, nyponkvistarna på bänken och det vackra lönnebladsljuset i ocker kommer därifrån! De små stöta ljuslyktorna på spegeln är också därifrån, med de hade jag sedan tidigare. Retroprylar gör mig så glad och jag har faktiskt fyndat några sådana på sistone. Den vackra knivhållaren utformat som ett hjärta är en av dom. Jag köpte den på Mormor marängs skafferi en grannbutik till Ljustorget där jag ju jobbar. Bilder på det övriga prylarna kommer! Jag har i övrigt haft en skön helg i Edsbyn. Vi tog min mor och far och hälsade på mina svärföräldrar i deras stuga i Gällsjön. Blev även en tur till Lindsbergsmyra där min mamma växte upp, en väldigt vacker plats. Det är så intressant att höra mamma berätta både roliga minnen men även om svårigheterna att växa upp där som liten. Vi kollade bara utanför men jag skulle gärna vilja kika även där inne. Det är en gammal arbetskamrat till pappa som äger det nu. Så kanske är det möjligt att få det tillfället någon gång framöver! I dag har vi passat mina barns kusiner för jag har varit ledig men i morgon väntar arbetet igen.  Men nu blir det duschen och tidig kväller för jag är så trött! Så ha det bra så länge, från mig kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar